本帖最后由 ato596 于 2015-10-28 20:19 编辑
投诉到欧洲消费者协会那里去了,消费者协会发来邮件,是荷兰语的,麻烦懂荷兰语的朋友翻译,非常感谢!!!!!
Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument
[size=13.3333px]Dear Mr Kang Wang, [size=13.3333px] [size=13.3333px]Thank you very much for your question of October 28, 2015. [size=13.3333px] [size=13.3333px]Our advice is in Dutch. The reason we give legal advice only in Dutch is because we do not want to create any confusion or misunderstanding about your consumer rights. And also to guarantee the quality of the information we provide. You can ask an interpreter or friend to translate it for you. We appreciate your understanding in this matter.
[size=13.3333px]Bent u via internet ingegaan op een aanbod van een dienst? En hebt u hiervan een bevestiging gekregen? Dan mag u er meestal vanuit gaan dat de dienst voor de afgesproken prijs geleverd moet worden. Maar er zijn uitzonderingen. Hieronder leest u daar meer over.
Had u kunnen weten dat de prijs niet juist was?
Is de prijs extreem laag dat u reden hebt om te twijfelen of die prijs wel juist is? Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat er een typefout in de prijs staat of dat er een komma verkeerd staat. Men noemt dit ook wel een “kennelijke fout” of “kennelijke vergissing”. En als dit zo is dan kunt u de ondernemer niet aan die afgesproken prijs houden.
Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan aan de ondernemer.
Had u geen reden om te twijfelen aan de prijs?
En is er geen sprake van een kennelijke vergissing? Dan moet de ondernemer de dienst voor de afgesproken prijs aan u leveren. U hebt dan een geldige overeenkomst met de ondernemer gesloten. En daar kunt u de ondernemer aan houden.
Het is dan wel handig om bewijs te hebben van de prijs zoals die werd aangegeven op de website. Maak daarom een printscreen van het aanbod op de website. Of een afdruk van de bevestiging van uw overeenkomst.
Wat kunt u doen als de ondernemer de dienst niet voor de aangegeven prijs wil leveren? - Schrijf de ondernemer een brief of e-mail met daarin uw klacht. Vermeld hierin het volgende:
- dat er in deze situatie geen sprake is van een zogenaamde kennelijke vergissing;
- dat u geen enkele reden had om te twijfelen over de prijs;
- dat u daarom de dienst voor de afgesproken prijs wilt hebben. Geef hierbij ook aan wat die prijs was. En stuur ook het bewijs van de aangegeven prijs mee. Bijvoorbeeld de printscreen of de bevestiging van uw overeenkomst.
- Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl
- Komt u er niet uit? En hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Dan kunt u die ook inschakelen.
[size=13.3333px]Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen: - Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de ondernemer is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de verkoper zelf is ingeschreven. Kijk voor meer informatie over De Geschillencommissie op: www.degeschillencommissie.nl;
- Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Schakel die dan eerst in.
[size=13.3333px]Questions?
Do you still have questions? Please contact us by e-mail. If you contact us again, please mention your reference number. This number is 100467955. Our website www.consuwijzer.nl has been designed to provide you with the information you need to resolve your consumer issues. It also contains useful example letters. [size=13.3333px] [size=13.3333px]Yours sincerely, [size=13.3333px] [size=13.3333px]ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
[size=13.3333px]Follow us on:
www.consuwijzer.nl
facebook.com/consuwijzer
twitter.com/consuwijzer
|